Happy bday to me!

     Yes…idag fyller jag år!

Familjen väckte mig (fast jag låtsades så klart att jag sov) som vanligt, enligt den svenska traditionen med gratulationer och frukost i sängen. Presenter hade jag önskat inga då jag anser jag har allt jag behöver och lite mer inklusive Iphone – ”the modern time´s girls bestfriend”!

Födelsedag önskningar från Filippinerna fanns redan i min emajl. Mest av dem från skolkamraterna från gymnasietiden. Vi håller ihop efter många år – bildat en alumni – för att hjälpa fattiga studenter genom att dela ut stipendier i vår Alma Mater och även i andra gymnasieskolor i Manila.

På Filippinerna brukar det vara en stor kalas med grannar, vänner och hela släkten varje år, varje födelsedag. Här i Sverige nöjer jag mig med en lugn middag med hela familjen och nära släkten.

Som sagt har jag allt jag önskade mig, så det får bli en universell önskan:

Att det inte finns stora skillnader mellan fattiga och rika i alla delar av världen (känns bekant?) , och att det blir fred på jorden.

                                              @–>–>–>–   –<–<–<–@

15 kommentarer

  1. Grattis! Här kommer ett gäng med rosor… Nej, jag bara skämtade. Jag är äldre än så . Men jag vill inte bli för personlig på bloggen.

  2. Vill du ha fler besökare så länka tll intressant.se/intressant. Kolla!

  3. Jättegrattis på din fölsis, BoF! :-))

  4. Grattis !

    Hoppas att du VET att det är den första och den sista gången Du fyller 44 års LivsErfarenHet den här gången… !🙂 /Josef

  5. Grattis grattis fastän lite försenat!

    Jag delar din vackra födelsedagsönskan……..

    Om jag trots allt får bidra med en födelsedagsgåva i form av en länk så är det denna

    http://greggbraden.com/

  6. PS. Fått tipset av Josef

  7. Grattis Best of Mankind! Din positivism är outstanding1

  8. Tack för alla gratulationerna mina blogg-vänner!

    Jag tycker att det bästa mirakel som hänt i livet är att i sig bli född därför det är värt att hedra och minnas den dagen varje år. Och av en tradition kan man alltid önska sig något.

  9. Fairymary,

    Jag älskar sådana litteraturer/information som du länkade.

    Jag brukade samla på sådana när jag var i college – då när jag sökte efter sanningen och meningen med livet.

  10. Det är ett mirakel att vara född och när jag i min ungdom en gång tillfrågades om meningen med livet? svarade jag direkt – det är att använda sig själv…
    det är ju en fantastisk möjlighet att vara människa…

  11. Det är ett mirakel att vara född och när jag i min ungdom en gång tillfrågades om meningen med livet? svarade jag direkt – det är att använda sig själv…
    det är ju en fantastisk möjlighet att vara människa…

  12. Sent grattis från mig. Jag har i princip varit däckad sedan jag, under intensiv förkylning. drog upp båten med sedvanlig ”GötaKanal-Show” och under två timmar var blötlagd av Bottenvikens iskalla vatten, vilket inte botade förkylningen,….tvärtom. Grattis i efterskott.

  13. Tack Kachina.

    Även om du inte har gratulerat mig, är det helt ok, jag kan läsa dina tankar.🙂

    Hillary2,
    Det är nog enklara att använda sig själv här i ett i-land. Men ifrågasättande när man är uppvuxen i ett samhälle där det finns mycket orättvisor och elände.

  14. Bonne anniversaire 🙂

    Jean de Beaumont

  15. Merci jeandebeaumont!

    I´m honored of your presence in my humble blog.

    Have a wonderful life!


Sorry, the comment form is closed at this time.

Comments RSS