Röd-grön seger!

 

Mona Sahlin deklarerade i onsdags ett efterlängtat samarbete för s och mp-regering, och symboliskt  stängde dörren för vänsterpartiet.

LO-ordföranden Lundy-Wedin trodde att det är ett sätt att lägga bollen hos V.

I går, fredag, öppnade Mona Sahlin åter dörren till Ohly

Men vi har uppfattat att ni inte velat ställa upp på dessa förutsättningar och därför själva sagt nej till fördjupade samtal om regeringsmedverkan efter 2010. Från socialdemokraternas sida har vi aldrig velat stänga den dörren för er under de månader som gått sedan vi för första gången berättade om förutsättningarna”, skriver Sahlin till vänsterledaren

Omtanken är fullständigt outstanding. Vill man vinna valet 2010 skall man satsa fullt ut. Använda alla taktiska strategi som finns.

De som vill vara med, skall naturligtvis få vara med. Här väljs ingen efter prestige, status eller plånbokens storlek.

Jämfört med nuvarande Moderatledda Alliansregeringen inget kan bli sämre med S+Mp+ V (ev.)-regering.

I dagens läge märks att  Sverige drivs som ett aktiebolag där främsta syftet är att maximera statskassan med mindre hänsyn till de grundläggande behövena – välfärd, trygghet, rättvisa och solidaritet. Den internationellt kända ”svenska modellen” med LO som huvudaktör har försvagats, A-kassa ersättningen har försämrats, sjukförsäkringen likaså. Yrkesutbildningar har bantats ned till förmån för elitsatsningarna. Tryggheten för gemene man uppenbart faller.

En sak är säker, med seger valet 2010 med S+Mp+V (ev.), kommer Sverige att vara mycket mänskligare än nu!

Med Mona Sahlin som statsminister kommer även Sverige att ha en aktiv, entusiastisk och engagerad ledare, jämfört med PM Reinfeldt som varken syns eller hörs trots FRA-protester, finanskrisen, börs kollapsen och mass uppsägningar av arbeten. Däremot när det gäller att såga Mona Sahlin som person är PM Reinfeldt snabbt som blixten, och därmed är ett dåligt föredöme som ledare.

Politiken trots allt skall handla först och främst om människors bästa, och man skall aldrig underskatta väljarna som har stor förståelse för mänskliga beteenden som Mona Sahlin gjorde.

                                                 @–>–>–>—   —<–<–<–@

4 kommentarer

  1. Sitiuationen i världen är nu såpass allvarlig, att jag för min del förordar en samlingsregering.🙂

    Ha en finfin dag.

  2. Tror nog jag vill ha kvar de fyra. Det är inte bra att hålla på och byta. Kostar pengar. Sossarna har haft makten så länge – så jag tycker lite andra maktgäng ska få styra ett tag.
    Förstår att du är sosse som kommer från Filippinerna. Där är klyftorna mellan fattiga och rika Såååååå stora.

  3. ”Änglarna” har viskat til mig att S kommer att regera 2010.🙂

    Jag förmodar att du såg Manillas glömda barn i går – jag kommer att skriva ett inlägg om den. Jag hoppas att jag hinner under dagen. Jag blev själv förstummad av fattigdomen – levnär på berg av sopor, och boende i kyrkogården – den verkligheten hade jag inte sett men däremot uteliggarnas missar man inte på gatorna.

  4. Förresten, var inte Sverige fattigt vid 1900-talets början? Och var det inte Sociademokraten hand i hand med LO som gav landet välfärd/välstånd som man har nu?

    Folk glömmer lätt verkar det som.


Sorry, the comment form is closed at this time.

Comments RSS