PJ Anders Linder, varför gör du på detta viset?

Svd.se är tionde bästa website 2008 enligt internetworld. Motiveringen lyder:

Om huvudkonkurrenten är något bättre på översikt så skiner SvD verkligen när det gäller artikel- och textpresentation – här är man bäst i klassen. Snyggt och lätt att ta till sig. Sajten i övrigt är väldesignad och seriös och håller hög kvalitet när det gäller innehållet.

Trots att Svd är en höger tidning läser jag den först och främst förre alla andras dags- och kvällstidningar. Vill man veta hur motståndaren tänker och agerar bevakar man denna tidning.

Mina blogginlägg är mest kommentarer på artiklarna/bloggarna som skrivs i tidningarna i allmänhet och Svd i synnerhet. För de som inte vet, skapas en länk automatiskt från en blogg till en artikel eller annan blogg genom en pingtjänst – som man kan även göra manuellt. Att bli censurerad på Svd har hänt, om jag har räknat rätt, tre gånger redan. Senast när jag länkade min inlägg – 214500 mer röster för vänsterblocken, och medlemsras för M – bakom ordet visar illusioner till PJ Anders Linders blogg. Jag även pingade min blogg manuellt tre gånger för säkerhetsskull, och fortfarande är inläggen portad i bloggen. Dessa länkar däremot finns:

4 blogginlägg länkar till den här artikeln
11 dagar sedan Michaelas
11 dagar sedan MÅRTENSSON
11 dagar sedan signerat KJELLBERG

Å andra sidan, att länken censureras innebär också att jag får en fullträff. Inte alls dåligt från lilla jag som för ett och ett halvt år sedan hade inte ens en tanke på att varken kommentera i någons blogg eller börja blogga i överhuvudtaget. Bloggandet började i samband med min kamp om att inte stänga svenska ambassader.

Det är cirka ett och ett halvt år kvar till valet 2010. Och Svd redan nu censurerar ofarliga blogginlägg. Vad kommer härnäst?

Mycket tråkigt att vissa inte tål sanningen och/eller andras åsikter.

P.S.

No offense….. jag bara utövar min yttrandefrihet.

                                  @—>—>—>—   —<—<—<—@

2 kommentarer

  1. Yttrandefrihet är den största rättighet vi har inklusive allemansrätten, nyttja den väl och fortsätt på det sätt du gör. Man ska aldrig vara rädd för att ifrågasätta, det är ingrediensen som skapar demokratin…

  2. Tack!

    Mycket bra sagt!


Sorry, the comment form is closed at this time.

Comments RSS