Inte utan min handväska…..

Som omväxling har  Mona Sahlins handväska – som syntes på Svds foto efter riksdagsdebatten i onsdags – väckt debatt.

Mycket smart gjort av Mona Sahlin att ställa väskan där. Väskan blev en sorts dekoration till själva bilden.

Själv har jag även uppmärksammat att Mona Sahlin var propert klädd, statsmannalikt. Mycket förtjusande!

Att väskan kostade 6000:- är inte så anmärkningsvärt tycker jag. Prinsessa Madelaine har flera väskor som kostar ca 60 000 per styck. Skillnaden är att Mona Sahlin arbetar för sina pengar, och dessutom var väskan en 50års present.

Varje individ har egen passion i livet. Själv har jag nog 10 tals handväskor, och ändå är handväskor inte det största passion jag har i livet. Och inte skor heller! Men – om man får lov att skryta  – har en Omega klocka för 15.000:-. Varför? För att jag vill äga en sådan. That´s it!

Att statsministern har en Longiness klocka för 22.000:- (eller var det 80.000:-) är inte heller anmärkningsvärt. Min present till maken när han fyllde 40 år var en Breitling för 40.000:-. Vill även nämna att  jag köpte den på en räntefritt avbetalning i 2 år – om det är nu någon som undrar hur jag hade råd med det.

Så vad var problemet egentligen?

                                @—>—>—>—   —<—-<—<—@

5 kommentarer

  1. […] Lite andra tankar omkring det hela: Högberg – Bis-Bloggen – The best […]

  2. När kvinnors prylar är extravaganta blir rikare män rädda att förlora sitt ekonomiska övertag ?

  3. Visst, du har rätt om saken Hillary2. Det har jag inte tänkt på.

  4. Idag läste jag om Yvonne Hirdman i SVD där Maria-Pia Boethius bl.a. sade om Yvonne att hon ”bedriver maktkamp om problemformuleringsföreträdet”. Det sista ordet har jag inte haft i min vokabulär tidigare, men i mina upplevelser av diskussioner under hela mitt vuxna liv och inte minst sedan jag började kommentera bloggar är att män är ”experter” på eller så testosteronstinna (?) att de ofta snor åt sig problemformuleringsföreträdet. Därför är det så otroligt befriande att s i Göteborg leds av två lyssnande kvinnor – Anneli Hulthén i kommunstyrelsen och Anna Johansson i partistyrelsen. Och att mp och v i Göteborg leds av kvinnor gör inte saken sämre eller att Mona Sahlin blir ny statsminister 🙂

  5. Yes, women can!🙂


Sorry, the comment form is closed at this time.

Comments RSS