Politometerns #80 av 341 S-bloggar, #256 av 1371

Det senaste i den politiska bloggvärlden är politometern – där det samlas bloggare med politik som en gemensam nämnare.

Nyligen har det gjorts en rankning över de politiska bloggar som är mest inflytelserika.

Top 25 S-bloggar är enligt följande:

1.Kulturbloggen (Rosemari Södergren) S   (#5 totalt)

2.Peter Andersson – med rätt att t… (Peter Andersson) S  (#10 totalt)

3.Promemorian (Jonas Morian) S    (#12 totalt)

4.Alliansfritt Sverige (Fem skribenter fr…) S  (#14 totalt)

5.Mitt i steget (Johan Westerholm)  S (#15 totalt)

6.Erik Laakso | På Uppstuds (Erik Laakso )  S  (#20 totalt)

7.In Your Face (Kristian Krassman)  S  (#26 totalt)

8.HBT-sossen (Alexandra och Åsa…) S  (#27 totalt)

9.Claes Krantz (Claes Krantz) S  (#29 totalt)

10.[S-BUZZ] (Johan Ulvenlöv) S  (#30 totalt)

11.Rödgrönt samarbete för framtiden (S, V, Mp) S  (#32 totalt)

12.Högbergs tankar (Peter Högberg) S  (#34 totalt)

13.Röda Berget (Peter Johansson) S  (#36 totalt)

14.Sjölander (Johan Sjölander) S  (#37 totalt)

15.Johanna Graf (Johanna Graf) S  (#38 totalt)

16.Karins värld (Karin Bergh) S  (#44 totalt)

17.Bodströmsamhället (Thomas Bodström) S  (#48 totalt)

18.Veronica Palm S  (#49 totalt)

19.Ulf Bjereld (Ulf Bjereld) S  (#50 totalt)

20.Anders Widén Författare (Anders Widén) S  (#53 totalt)

21.Robert Noord (Robert Noord) S  (#59 totalt)

22.Eva-Lenas blogg (Eva-Lena Jansson) S  (#65 totalt)

23.In The Pendent (Thomas Hartman) S  (#66 totalt)

24.Monica Greens blogg S  (#69 totalt)

25.Dagens Konflikt (Tankesmedjan Konf…) S  (#70 totalt)

Själv hamnade denna blogg på plats:

80.Best of Mankind(#256 totalt)

Not bad at all.

Med prioriteringar som jag har i livet är placeringen en positiv överraskning. Uppväxt i en värld där konkurrensen råder starkt är det även glädjande att uppnå plats # 80 av 341 S-bloggare och #256  av 1371 bloggar från alla partier.

Av 1371 politiska bloggar som finns på siten saknas det några av mina favoriter – som t ex utrikesbulletinen och ett hjärta rött.

Hur som helst är det ett väldigt bra initiativ och en utmärkt idé.

Tack Martina Lind!

Och Grattis Rosemari Södergren!

                                    @—->—>—>—   —-<—<—@

5 kommentarer

  1. Att min blogg inte finns med beror nog på att jag är oberoende rödgrön / Mvh Ett hjärta RÖTT

  2. Ilsemarie,

    Tack för din kommentar i min ”lilla” bloggvärld. Det är verkligen hedrande.

    Faktum kvarstår att med eller utan politometerns rankning är du en av de vassaste och bästa rödgrön-blogg. Rankningen var ”bara” en kul omväxling i bloggvärlden.

    Vi kämpar vidare till seger 2010!

  3. Ny bloggbekantskap för mig! Tack för vänlig kommentar på Bildt’ans blogg – du ligger på nummer 80! Grattis!

  4. Det var så lite så.

    Jag hade hållit mig tyst om inte CBs anhängarna började lägga sig i. Du verkade behöva lite medhåll på riktigt på bloggen.

    Det viktigaste är att du lämnade kommentarer där på CBs blogg, och jag tror även att han har läst din blogg. Trots hans arroganta inställning har jag märkt att han är lika nyfiken som många andra är.

    Fortsätt med din hjärtefråga med eller utan CBs reaktion.

  5. Tack för stödet. Jag hoppas du har rätt angående CBs nyfikenhet – jag har förr i tiden uppfattat honom som en visionär och framåt politiker, inte kontrollmänniska om man säger så.


Sorry, the comment form is closed at this time.

Comments RSS