In Social Democrats we trust

S-partiordförande Mona Sahlin presenterade partiets fyra mål om fler jobb, mer utbildning, minskad barnfattigdom och minskat socialbidragsberoende i DNs debatt.

Ingen kan ha undgått dagens arbetslöshet på 9,3 % eller 459 000 personer , ungdomsarbetslöshet på 26,8 % eller 161 000 ungdomar mellan 15-24 år, bantade utbildning, ökad barnfattigdom och ökat utanförskap pga regeringens orättvis politik – där 1% av de som tjänar mest har fått lika mycket som 25% som tjänar minst.

En socialdemokratiskt ledd regering kommer i alla väsentliga beslut att sätta jobben först och ta kampen mot klyftor och ojämlikhet.

Att en politisk motståndare efterlyser resonemang och medel har tydligen missat att artikeln handlade just om fyra mål.

Klart att man kan alltid börja med att avskaffa de presstöden som t ex Svd får för cirka 63 miljoner om året för att bl a finansiera de fyra målen.

Huvudsaken är att med en Socialdemokratiskt ledd regering kommer de arbetslösa, sjuka och utsatta rättvist behandlade. Att alla ges möjligheter till ett bättre liv och en värdig välfärd.

Hur kan jag vara så säker om saken?

Svaret är enkelt, för att in Social Democrats we trust!

                               @—>—>—-   —<—<—@

7 kommentarer

  1. Vackra ord förvisso men vägen dit är lång och medlen för ändamålet obefintliga. I den socialdemokratiska maskinen så skapas det myndigheter för allt och i skuggan av detta finns bara ett sönderskattat folk med en utarmad köpkraft som konsekvens.

    Det är inget fel på sossarnas valspråk men rent realistiskt kommer ett parti under Monas ledning aldrig kunna nå dit…

  2. Numera har ju dessutom sossarna sålt sin själ fullkomligt genom sin allians med kommunister och grönslipsar… Du som alltid varit pro-sosse, hur ser du på detta? Tilläggsbeskatta yrkestrafiken, avbryta det ingångna avtalet med moderaterna och folkpartiet om det mycket välbehövliga Dennis-paketet.

    Din partiordförande är på väg att dra ner socialdemokratin i Sverige i ett svart hål.

    Detta kan väl inte ni som medlemmar stödja???

  3. Är du pratsjuk alnabone? Varför denna provokation?

    Uppenbarligen lika desperat som statsminister Reinfeldt och Odell, för din del genom att använda absurda ord som kommunister och grönslipsar.

    Socialdemokraterna lever i nuet. Verkligheten kräver samarbete med Miljöpartiet och Vänsterpartiet – för ett rättvist Sverige.

    Just nu tar jag lugnt från ”politiska blogg livet”. Som det ser ut är läget under kontroll.

    Dessutom har den rödgröna fått en mycket bra valarbetare – Moderaterna – med parollen:

    ”I ett rättvist Sverige lämnas ingen utanför.” (Javisst, med sjukreformen i minnet, då röstar man för Socialdemokraterna.)

    Tack för det Schlingmann!

  4. Provokation? Jag frågade helt sonika hur du ställer dig inför det faktum att man bryter ingångna avtal? Jag har faktiskt varit sossesympatisör förr och därav min fråga?

    Provokationer låter jag andra pyssla med, sånt befattar jag mig inte med. Är det så du ser det så skriver jag inget mer på din blogg…

  5. ”Är det så du ser det så skriver jag inget mer på din blogg…”

    You are the master of yourself. Ingen tvingar dig att skriva på min blogg.

  6. Otrevlig och dryg… En bra beskrivning på dig, tack för mig och hej!

  7. Jag har inte för avsikt att du skall tycka att jag är trevlig.

    Ha ett värdefullt och värdigt liv alnabone!


Sorry, the comment form is closed at this time.

Comments RSS