Riksmötets öppnande 2010 i bilder…..

Den 5 oktober började det nya riksdagsåret 2010/2011 för riksdagens 349 ledamöter.

Kung Carl XVI Gustaf förklarade mötet öppnat, och statsminister Fredrik Reinfeldt presenterade sin regeringsförklaring och den nya regeringen .

Alla statsråden var förstås närvarande. Den frekventa resande utrikesministern Carl Bildt t o m hann till ceremonin.

Carl Bildt som vägrade debattera mot Urban Ahlin ses här be om ursäkt för sitt oprofessionella beteende.🙂

Övriga bilder av intresse: 

Råkade passera förbi PM Fredrik Reinfeldt och Filippa. För att få ett bevis på att de är av mänskliga art tog jag en bild. Man vet ju aldrig. Med en kall, hänsynslös och ohumana utförsäkringar kan man nästa tro att de är utomjordingar.

S-kvinnors manifestation som symboliserar mångfald och det multikulturella Sverige.

Journalisternas corner.

 

Anhöriga, utländska ambassadörer, inbjudna gäster m m får plats i läktaren

Å ja! Per Schlingmann, även han är av mänsklig form och inte en utomjording. Som sagt man vet ju aldrig. Även han tycks sakna förmågan att visa medlidande.

 

 

2 kommentarer

  1. Dina texter var roliga, men bilderna innehöll tyvärr ett antal språkförstörande nymoderater…
    Bildt är en söndagsskoleelev jämfört med dem.

  2. Jag använde situationen som en möjlighet att ta bilder på de nya moderaterna då blir det nog inga fler högtidliga tillfällen att jag träffar dem.

    Tyvärr råkade jag sitta mellan anhöriga till alliansen. Trevligt trots det. Vi pratade ju inte om politik. I ett tillfälle när jag tittade upp var Schlingmann där och samtalade med en dam till vänster om mig. Bild nu eller aldrig. Jag valde att ta bilder, t o m med honom. Det du! Det roligaste är att han inte visste att jag är stark kritisk mot hans sätt att bedriva M politik och deras hycklande retorik. Jag presenterade inte mig ens.

    Det gick att hålla min, även om det är skrämmande att tänka på att de talar och skriver som om de tänker på folkets bästa men agerar djävulskt i praktiken.

    Jag instämmer att Carl Bildt är en söndagsskoleelev jämfört med dem.

    Och jag har även några bilder med en del av de rödgröna ledarna men ”tyvärr” var jag med dem. Lite onödigt att visa mig själv här.🙂


Sorry, the comment form is closed at this time.

Comments RSS